We staan in de startblokken voor een samenwerkingstraject met LinkedIn. Het komende jaar krijgen we ondersteuning bij het opzetten en uitvoeren van betaalde campagnes.

LinkedIn Campaignbuilder 

Als startschot kregen we op het kantoor in Amsterdam een kick off waarin tips & tricks van de campaignbuilder werden uitgelicht. Daar wil ik er graag een paar van met jullie delen:

#1 Alle leden van LinkedIn hebben naast hun eigen taal, sowieso een engelstalig profiel. Zet om die reden altijd de profieltaal van de advertentie op engels. (Je zult zien dat het potentiële bereik een stuk omhoog gaat in de meeste gevallen)

#2 Denk goed na over het doel van je advertentie. Als je awareness (aandacht) wilt creëren, dan is het gebruik van een video aan te raden. Als de doelgroep door moet klikken naar een landingspagina, is het aan te raden om voor een afbeelding te gaan.

#3 Het aantal mensen dat klikt op de link van de advertentie (Click Through rate) ligt hoger bij de carrousel afbeeldingen dan bij de enkele afbeelding.

#4 Streef naar een doelgroep van rond de 20.000 personen. Dit red je niet altijd, maar zorg dat de ‘target audience’ niet te klein wordt. 

#5 Op maandag, dinsdag en woensdag zul je de meeste resultaten boeken met de advertenties.

#6 Zorg voor foto’s met echte personen, en vermijd stockfoto’s. 

#7 Houd de CTR (Click Through Rate) goed in de gaten van je advertenties. Een CTR tussen de 0,6 en 0,8 is goed.

De komende periode gaan we hier samen met LinkedIn mee aan de slag en zullen de verkregen inzichten en resultaten met jullie te delen. I'll keep you posted!


Tips & Tricks voor LinkedIn advertising
Deel dit artikel