Maak kennis met het marketingteam van Clarity: Jitske en Lotte.

Jitske

Hoi Jitske, wat doe je precies bij Clarity?

Ik doe online marketing, dus ik hou me voornamelijk bezig met Facebook marketing en Google Ads. Ik help onze klanten bij het behalen van hun doelen, bijvoorbeeld meer websitebezoekers en conversies, en ik zorg ervoor dat ze goed zichtbaar worden in de digitale wereld.

Naast online marketeer ben ik ook copywriter, dus ik schrijf veel teksten voor websites. Daarnaast doe ik nog allerlei verschillende online marketing-bezigheden.

Waar wordt je blij van bij je werk?

Ik vind altijd leuk om snel resultaten te kunnen zien - iets wat bij online marketing heel goed kan. Ook vind ik het heel mooi om het resultaat van een project te zien, iets waar we met z’n allen aan hebben meegewerkt. Een nieuwe website bijvoorbeeld, waar de developers en designers mee bezig zijn geweest en waar allerlei content voor is gemaakt - om dat hele plaatje na afloop te zien, daar wordt ik blij van.

Welke opleiding heb je hiervoor gedaan?

Ik heb HBO communicatie gestudeerd, waaronder ook marketing-communicatie, maar ik heb bij Clarity ook volop de mogelijkheid gehad om me meer te verdiepen in online marketing, wat ik super interessant vindt. Ik heb ook een minor copywriting en event-management gedaan.

Wat heeft je aangetrokken om online marketing te gaan doen?

Ik vind het supercool dat je tegenwoordig door het internet met weinig middelen enorm veel kan bereiken, bijvoorbeeld een eigen bedrijf opstarten en laten groeien door het internet te gebruiken. Ook het feit dat er zoveel nieuwe dingen zijn en dat er elke dag iets veranderd vind ik heel tof.

Wat doe je graag in je vrije tijd?

Ik hou van lezen - mijn favoriete boek is Freedom van Jonathan Franzen - en van films en tv-series. Het liefst kijk ik dan naar The Office en Game of Thrones. Ook hou ik heel erg van muziek, ik speel gitaar en heb ooit ook in een coverbandje gespeeld, dat vond ik heel tof. Ik vond optreden altijd wel eng, ik werd vaak zenuwachtig. Ik heb ook een tijdje LP-platen verzameld. Ik heb een LP van de Pulp-Fiction soundtrack die ik heel vaak luister.

Heb je nog andere verzamelingen?

Ja, notitieboekjes en koelkastmagneten, van die souvenirs uit verschillende landen. Ik koop ook veel boeken, en die wil ik natuurlijk niet weggooien - ook al wordt ik daar wel vaak toe aangemoedigd.

Tot slot, hoe zou je jezelf beschrijven in 3 woorden?

Een flapuit, ambitieus en recht voor zijn raap.

Lotte

Hey Lotte, wat doe jij bij Clarity?

Net zoals Jitske ben ik online marketeer, dus dan houd ik me bezig met alles wat met online marketing te maken heeft; van SEO/SEA tot adverteren op social media en het maken van strategieën voor hoe bedrijven de marketing het beste aan kunnen pakken.

Waar wordt je blij van bij je werk?

Wat ik heel leuk vind is dat je van tevoren een plan maakt waarin je bedenkt waaraan je het succes gaat meten - dat heten KPI’s, en kan bijvoorbeeld het aantal bezoekers zijn of het aantal aanvragen via een website - en vervolgens voer je dat plan uit, en kun je elke dag checken of je al verandering ziet. Het is superleuk dat je kan zien dat een plan werkt, en dat het de uitwerking heeft die je bedacht had.

Welk project ben je heel trots op?

We hadden laatst een project dat wat korter en kleiner was dan andere projecten. Hier gingen we aan de slag met een Werken Bij-website voor een van onze klanten. We hebben hier samen met het design-team en het developer-team een landingspagina ingericht, een plan opgesteld en advertenties op Facebook gezet. Hierbij kwam nog een aanmeldformulier voor een open dag bij dit bedrijf, met het doel om nieuwe werknemers te trekken. Dit is binnen een week echt geëxplodeerd en zijn er heel veel aanmeldingen en sollicitaties binnen gekomen. Uiteindelijk gaf dat zo snel zo veel leuke resultaten dat we daar met het hele team heel trots op kunnen zijn, en hieraan zie je ook dat je echt wat kan verzetten als je alle elementen samenvoegt.

Heb je een opleiding gevolgd voor wat je nu doet?

Ja, ik heb een HBO-opleiding gedaan, namelijk Bachelor of Communication. Deze opleiding was gericht op het overbrengen van informatie met nieuwe technologieën. Hier past online marketing natuurlijk goed bij, dus ik heb daar zeker een achtergrond in.

Wat heeft je aangetrokken om dit te gaan doen?

Ik wist eerst eigenlijk niet zo goed wat ik wilde doen, maar toen kwam ik deze opleiding tegen en kreeg ik vakken als social media en marketing in het algemeen en de psychologie hierachter, en dat vond ik super interessant; voornamelijk hoe je dat allemaal kon meten. Iets doen wat je kan meten - waar je dus kan laten zien: kijk, dit heeft gewerkt - vind ik heel erg leuk. Dat je vanaf een afstand zo veel mensen naar een website kan leiden door daar op de juiste manier op in te spelen vind ik heel fascinerend.

Ben jij een ochtendmens of een avondmens?

Eigenlijk allebei wel een beetje, denk ik. Ik vind het niet zo erg om ‘s ochtends vroeg op te staan, maar ik vind het ook niet erg om ‘s avonds wat langer op te blijven. Vaak als iedereen ‘s ochtends nog moe is ben ik al wel in voor een goed gesprek, maar dat valt niet altijd in de smaak.

Waar wil je nog een keer naartoe?

Ik wil graag wel nog een keer naar Australië. Ik ben daar al eens geweest, in Sydney in Melbourne, maar ik zou er graag nog eens heen willen om meer van de omgeving te zien.

Welk gerecht is jouw specialiteit?

Ik houd heel erg van kipschnitzel met verse pasta. Dat is echt mijn lievelingsgerecht en ik kan het ook wel enigzins maken.

Wat is je favoriete soort pizza?

BBQ-Chicken!

LinkedIn_tips_tricks


Maak kennis met Clarity: Jitske en Lotte
Deel dit artikel