Hoe lanceer je een website en online marketingcampagne voor een evenementenlocatie?

Bezoekers per maand

1300

mobiele gebruikers

60%

Over Pagedal Business

In het midden van een prachtig natuurgebied in Noord-Nederland ligt de splinternieuwe evenementenlocatie Pagedal Business met moderne congreszalen en vergaderruimtes. Deze evenementenlocatie biedt uitgebreide faciliteiten voor vergaderingen, congressen en meerdaagse bedrijfsevenementen. Pagedal Business organiseert compleet verzorgde zakelijke evenementen inclusief overnachtingen op 1 locatie. Voor Pagedal Business creëerde Clarity een inspirerende website met bijbehorende content (SEO-webteksten, foto’s en video) en een online marketingcampagne.

Meer over Pagedal Business

Onze diensten

SEO campagne

Website

Onze aanpak

Allereerst heeft Clarity grondig onderzoek gedaan naar de doelgroepen en concurrenten van de evenementenlocatie. Daarnaast is er gekeken naar maatschappelijke trends in de evenementenbranche. Op basis van dit onderzoek zijn er een merkwijzers en persona’s opgesteld.

Na een gesprek met de opdrachtgever over deze onderzoeksresultaten is de webdesigner van Clarity aan de slag gegaan met een ontwerp voor de website en huisstijl van Pagedal Business.

Daarnaast bedachten de online marketeers van Clarity de structuur van de website. Daarna volgde een grondig zoekwoordenonderzoek wat belangrijk was als voorbereiding voor het schrijven van de SEO-webteksten en het inrichten van het account op Google Ads.

Onze oplossing

Het team van Clarity ontwikkelde gezamenlijk een inspirerende website voor Pagedal Business. Daarnaast is er een video ontwikkeld voor de website en de bijbehorende campagne op LinkedIn. De online marketeers van Clarity hebben een LinkedIn-campagne opgezet om het merk en de website van Pagedal Business te lanceren. Daarnaast zorgde een campagne op Google Ads voor extra verkeer naar de website. Op dit moment is Pagedal Business bezig om het merk en de marketingcampagne verder te ontwikkelen.  

Resultaat

In de eerste maand na de lancering van de website zijn de volgende resultaten behaald:
1300+ bezoekers per maand
60% mobiele gebruikers 

Bezoekers per maand

1300

mobiele gebruikers

60%

Onze bevindingen

  • Stel realistische doelen die haalbaar zijn. Bij de lancering van een nieuwe website die gericht is op de B2B-markt is het niet realistisch om in de eerste weken direct tientallen offerteaanvragen te genereren. Een realistischer doel is om eerst het bezoekersaantal op een goed niveau te krijgen. Daarnaast is het goed om online marketing (Facebook Advertenties of Google Ads) in te zetten om nieuwe bezoekers te genereren. Remarketing kan daarna worden ingezet om een verhoging van conversies te genereren.


  • Investeer altijd genoeg tijd en energie in onderzoek naar de juiste doelgroep en huidige concurrenten. Daarbij is het altijd belangrijk om te kijken wie de juiste doelgroep is en hoe via welke kanalen je deze het beste kan bereiken. Op deze manier ontwikkel je een website en campagne die gebaseerd is op grondig onderzoek en bereik je het gewenste resultaat.  



Wie hebben aan deze case meegewerkt?

Jaap - Willem
Projectmanager
Eline
Online marketeer
Jitske
Copywriter & Marketeer
Jogchem
Senior Developer
Niels
Digital Designer
Ewan
Digital Designer