Hoe kunnen we medewerkers zichzelf efficiënt op aangeboden projecten laten plannen?

Aantal ingevulde shifts

+100%

Planningsinspanning per shift

-45%

Doorlooptijd invulling shifts

-50%

Over Fund Planning

De opdrachtgever is een middelgroot uitzendbureau gespecialiseerd in poolmanagement dienstverlening. De poolmanagement focus zorgt ervoor dat er veel projectmatige opdrachten zijn, waarop variërend van 1 tot wel 100 uitzendkrachten ingepland worden. Hiervoor heeft het uitzendbureau een grote pool met uitzendkrachten opgebouwd. De uitdaging is om nieuwe projecten zo snel mogelijk volgepland te krijgen en het beschikbare werk zo eenvoudig mogelijk beschikbaar te maken voor de uitzendkrachten.

Bekijk deze case

Onze diensten

App development

Business enablement

Software development

UX/UI design

Onze aanpak

Er is gestart met de analyse van het bestaande planningsproces en een analyse van software systemen die op dat moment in gebruik waren. In samenwerking met de klant is er een inventarisatie gemaakt van de wensen en eisen ten aanzien van het proces en hoe de planningssoftware hierin moest gaan ondersteunen. Met dit als vertrekpunt is gestart met UX/UI design en is een klikbaar prototype van de applicatie opgeleverd. In het proces van het ontwikkelen van dit prototype is nauw contact gehouden met klant en is de ontvangen feedback verwerkt. 

Na akkoord op het prototype is gestart met de software ontwikkeling van het product. In dit deel van het project is gekozen voor 2-wekelijkse sprints. Na afloop van elke sprint heeft een review met de klant plaatsgevonden. Hierdoor is de klant van begin tot einde in het project nauw betrokken geweest en voldeed het opgeleverde product volledig aan de wensen van de klant.

Onze oplossing

De oplossing is een volledig web en app gebaseerde planningsapplicatie die uit de volgende onderdelen bestaat:

  • Een native iOS en Android app voor uitzendkrachten
  • Webapplicatie voor planners en intercedenten (back-end applicatie)

Alle informatie is 100% realtime in alle apps beschikbaar. Door het inzetten van deze oplossing is al het beschikbare werk direct beschikbaar en inzichtelijk voor de uitzendkrachten op hun telefoon.

Het resultaat

Een super efficiĆ«nt planningsproces, waarbij een heel aantal schakels die eerder in het proces aanwezig waren zijn weggehaald. 

Aantal ingevulde shifts

+100%

Planningsinspanning per shift

-45%

Doorlooptijd invulling shifts

-50%

Onze bevindingen

  • Een nauwe samenwerking met de klant is essentieel om een goed beeld te krijgen van het proces, zodat je een applicatie ontwikkelt die het proces daadwerkelijk ondersteunt.


  • Het is belangrijk om te leren van bestaande en concurrerende applicaties, maar het is minstens zo belangrijk om vast te houden aan je eigen visie op het proces en hoe software daarin moet ondersteunen.


  • De klant in een vroeg stadium betrekken bij het testen van het product helpt enorm bij de acceptie door de gebruikers van het product.

Wie hebben aan deze case meegewerkt?

Niels
Digital Designer
Jogchem
Senior Developer
Coen
Developer
Maurice
Developer
Steven
Developer
Thijs
Managing Director