Hoe zorg je voor een verhoging van conversies?

Offerte-aanvragen

+45%

Relevante bezoekers

+22%

Bezoekduur

+20%

Over Prefast

Prefast is een onderdeel van Emergo, een innovatief bouwbedrijf dat zich specialiseert in de ontwikkeling en productie van prefab bouwcomponenten zoals daken, wanden en woonmodules. Prefast maakt woonmodules (aanbouw) voor huizen voor met name de particuliere markt bouwt. Uniek is het concept van een aanbouw in 5 dagen, dit betekent dat een klant maximaal 5 dagen last heeft van bouwwerkzaamheden.

Bekijk deze case

Onze diensten

Business enablement

SEO campagne

UX/UI design

Website

Onze aanpak

Als vertrekpunt zijn de huidige statistieken in kaart gebracht, waaronder het aantal bezoekers en offerte aanvragen per maand. Er werd een daling zichtbaar ten opzichte van de voorgaande maanden. Er zijn vervolgens hypotheses (aannames) vastgesteld over hoe deze daling tot stand is gekomen. Dit zijn direct ook aandachtspunten die op worden gepakt bij het optimaliseren van de website.


Onze oplossing

Er is een doordacht plan opgesteld om het aantal offerte aanvragen omhoog te schroeven. Met daarbij de hoogste prioriteit op de optimalisatie van de huidige kanalen, want daar zit nog genoeg potentie in. De tweede stap is het aanboren van nieuwe kanalen zoals Facebook advertising.

De website was verouderd en dus toe aan een frisse uitstraling, passend bij de doelgroep. Na een doelgroeponderzoek is de huisstijl doorgevoerd, en de content aangepast. Naast de website heeft ook het logo een opfrisbeurt gekregen.

Resultaat

In de eerste maand van de livegang zijn de volgende resultaten behaald:

Offerte aanvragen +1,5%

Afhakende bezoekers - 15%

Offerte-aanvragen

+45%

Relevante bezoekers

+22%

Bezoekduur

+20%

Onze bevindingen

De verouderde website had goede organische resultaten. Door het instellen van redirects hebben we deze resultaten kunnen behalen.

  • Kleine wijzigingen in het logo (re-touch) doet veel verschil maken in de look en feel van het bedrijf. Allereerst vond de klant het oude logo prima, maar doordat wij de oude logo in een grid hebben herbouwd en meer ruimte hebben gegeven tussen de elementen in het logo, geeft het een veel professionelere uitstraling. Dus als een klant graag het huidige logo wil behouden, omdat de doelgroep daarmee bekend is geraakt (eraan is gehecht), is een re-touch een goede uitgangspunt om de visuele uitstraling toch een frisse update te kunnen geven.
  • Op het gebied van conversie optimalisatie kun je veel leren van voorgaande statistieken. Zorg er dus altijd voor dat de statistieken gemeten worden, middels bijvoorbeeld Google Analytics
  • Denk bewust na over de doelen die je wilt behalen met jou website. Deze kunnen ook als doelconversies worden ingesteld in Google Analytics. Daar kan vervolgens een bedrag aan worden gekoppeld, die (symbolisch) laat zien hoeveel de conversies hebben opgebracht.

Wie hebben aan deze case meegewerkt?

Niels
Digital Designer
Maurice
Developer
Lotte
Online Marketeer
Jan-Willem
Digital media specialist